zondag 2 januari 2011

Topsport...

Gisteren was het een lange dag voor zowel Kyara als voor ons. Spannend of het allemaal zou gaan lukken mét en zonder de neuskap beademing. Kyara noemt dit ding "Space Masker". Deze houden we er in. Ze wordt er niet altijd vrolijk van om deze op te zetten, maar de artsen hebben haar duidelijk gemaakt dat dit echt nodig is anders raakt zij uitgeput en zal dan terug naar de "snorkel" moeten. Dit willen we echt niet dus....Kyara luistert en doet wat goed voor haar is. De nacht is super gegaan. Tot 07.00 uur vanmorgen geslapen met het Space Masker. Daarna weer op eigen krachten. Omdat Kyara nooit echt goede longen heeft gehad en niet gewend is om echt haar ademhalingspieren te gebruiken komt vanaf nu iedere dag een fysiotherapeut om samen met haar te trainen. Trainen hoe te moeten hoesten zodat zij zelf het slijm kan ophoesten. Trainen om goed en diep te leren ademen. Wij kunnen ons dit niet voorstellen maar het is Topsport wat Kyara nu doet. Keihard werken en vandaar dat zij nog 16 uren per dag het Space Masker moet opzetten om uitputting te voorkomen. Als Kyara het masker af heeft proberen we haar smaakpapillen te trainen. Wennen aan lekkere dingen. Gisteren een lepeltje yoghurt gevoerd. Vanmorgen vroeg Kyara om een kopje koffie....mmmm dit slokje smaakte jou heerlijk. Even iets anders als de sondevoeding die ze erbij krijgt om het gewicht op te krikken. Gisteren gewogen en de weegschaal gaf 37 kg aan. Wij waren niet ontevreden. 3 Kg minder na deze 3 zware weken is niet verkeerd. Vanmorgen heeft onze kanjer ook besloten om vanaf nu haar behoeften in de rijdende toilet neer te leggen. Geen luier meer. Als ik zie wat zij hiervoor allemaal moet doen en hoeveel kracht dit kost, dik het zweet op haar hoofd om in en uit bed te stappen, denk ik ...wauw meisje wat heb jij een wilskracht om zo snel mogelijk weer alles alleen te kunnen doen. Wij zouden volgens mij gewoon om een luier vragen ....het verschil is, wij bedrijven geen topsport!

27 opmerkingen:

Els zei

He meid zet hem op je kunt dit. Echt wat een super berichten zijn dit mijn dag kan al niet meer stuk nog even en we komen elkaar over een poosje in Groningen in het centrum tegen zal leuk zijn. Blijf doorzetten je komt hier doorheen!

marion zei

hoi kyara


super meid ga zo door.
geen wonder dat je ouders je een kanjer noemen.
wij hebben geen woorden er voor wat voor een door zettings vermogen dat jij hebt, gewoon super!


heel veel liefst sjef marion en kids

JJHF zei

Zoals mama al zegt topsport en ja dat is het ook, ja meis goed om te lezen dat het zo goed gaat en met die wilskracht van je kom je er zekers.

Kyara je bent een TOPPER ga zo door!

Liefs Janetta

mieke zei

hey superwomen
hier even een hart onder de riem vanuit de pesaken ga zo door je bent super en laat de koffie je lekker smaken dikke kus van ons en natuurlijk van Runa

Audrey zei

Lieve Kyara,

Ik lees net voor het eerst al die mooie teksten..

Wat ben jij een TopMeid!!! En wat knap hoe je dit allemaal bereikt!

Morgen begint school weer.. En zullen we met ons alleen weer keihard aan jou denken! Zet hem op meid! Je kunt het!

Liefs, Audrey
(assistente theoriestroom)

Inge Kattenberg zei

Ook vandaag weer even kijken of er nog ontwikkelingen zijn en ja hoor... je drinkt koffie!

GEWELDIG!

Meid, ga zo door! Ik hou je in de gaten...

X

Shirani zei

Topsporter, Topdanseres, Topzangeres, Topkanjer en ga zo maar door...

Je BENT een toppertje en laat keer op keer zien dat je na een dipje altijd weer de top weet op te zoeken.

Het waren zware weken, het waren moeilijke weken waarin je keihard hebt moeten vechten. Nu gaat het beter en hopelijk ga je nu alleen nog maar vooruit.

Nu een space-masker op, over een tijdje zal je ook dit kunnen gaan afbouwen. 16 uur met is maar liefst 8 uur zonder!

Toppertje ga zo door, laat die koffie maar smaken en heel veel andere lekkere dingen. Nee het is geen MC Donalds, het zijn geen kipnuggets met friet en cola, maar wat nu niet is gaat vast en zeker snel weer komen :)

Dikke kus mupke

Alida zei

Je gaat als een speer Kyara.
Wat voor gezonde mensen doen zonder erbij na te denken is voor jou een uitputtingsslag.
Maar ...je laat ze nu letterlijk een poepie ruiken!!!

Wat moet het vreemd voor je zijn om te merken wat echt diep ademhalen is.
Je zou er bijna high van worden.

En elke dag weer wat lekkers proeven dan gaat het allemaal goedkomen.

Je bent een kanjer.

Liefs Alida

Laura zei

Lieve Kyara & Kylian,
ik wilde via deze weg even laten weten dat ik aan jullie denk en dat ik jullie alle geluk toewens voor 2011!
mijn moeder vertelde mij over deze blog en vroeg of ik een bericht wilde achterlaten, mijn antwoord was natuurlijk JA!
ik hoop dat ik Kylian morgen weer op school zie.

Groetjes en veel sterkte
XXXX Laura

joyce zei

Lieve Kyara, Kai, Kylian, Brigitte en Ben,

Wat een goed nieuws! 2011 is in ieder geval voor jullie zeer goed begonnen.

Dagelijks bezoeken wij deze site om te kijken hoe het met kyara gaat!

Kyara, je bent een kanjer, blijf volhouden!!

Liefs,
Bo, Bibi, ron & Joyce xx

gertie zei

Hoi kyara,

Ok zo ga je goed....alweer een stapje dichterbij!!!
Joepie!!!!

liefs Gertie

Jolanda zei

Lieve allemaal,

Jullie zijn kanjers en voor jou Kyara heb ik een weergaloos respect maar dat wist je al.
Weet dat ik veel aan jullie denk en dat mijn plafond steeds zwarter wordt van alle kaarsen maar daar zit ik niet mee.

Een hele dikke kus en ik blijf je volgen meid.

Liefs Jolanda de schwester van je huisarts.

henkroos zei

Het laatste bericht van je mamma gelezen.
met kippenvel gevoel beleven wij alle stapjes die
grote stappen voor jou zijn met jullie mee.
Een doorzetter was je al.... Dus dat komt wel goed.
Kyara dikke knuffel van ons....

Henk en Roos

Unknown zei

Hoi Kyara,
Ik ben een collegaatje van Monique en ook wij volgen allemaal je strijd. Ben erg blij om te lezen dat het langzaam aan beter met je gaat.. Wat een gevecht moet je leveren en wat trots kan je zijn!! Uit alles blijkt dat je een ontzettende wil hebt om hierbovenop te komen. Zo jong en al zoveel meegemaakt! Het is je dan ook ontzettend gegund dat alles goed gaat en je eindelijk "vrij" kunt ademen en een andere toekomst tegemoet gaat. Voor jou en je familie de allerbeste wensen voor 2011 en dat het een geweldig jaar voor jullie mag worden! Een familie die samen sterk staat.
Zet m op! You can do it!
Groetjes Fieke Mikel en Zoë

nadine wolfs zei

hey Kyara,

Na een weekendje London met spectaculair vuurwerk op Westminster Bridge tussen de Big Ben en de London Eye in maar ook een spannend weekend om dat ik niet even kon kijken hoe het met je is!! Ik ben net thuis en meteen de computer aan....Pfff... het zijn goeie berichten.
Knap hoor al die stappen die je neemt!Ga door zo. Maar ook knap van jullie ouders en broer en zus
Ik wens jullie een geweldig 2011 Familie Slenter!!

Groetjes nadine

amberstreefkerk56 zei

Wauw! Wat ontzettend knap! Ik heb echt bewondering voor je Kyara!
MissPiggy noemde de kapbeademing altijd een ET-masker, haha!
Hou vol!

Groetjes,
Amber (MissMorrie)

Elly en Paul zei

Hoi slentertjes,
het gaat geweldig bij jullie.
Te denken dat Kyara drie weken geleden pas een paar uurtjes uit de operatiekamer kwam ,dus geweldig hou vol komt allemaal goed .dikke kus
paul elly en shorty.

p.s.zo krijgen jullie me toch noch achter de pc.ha ha ha.
groetjes.

jordy zei

lieverd ,

Ondanks dat het ook niet zo goed met mij gaat , denk ik toch elke dag aan je ! en je weet het lieverd , wij twee zijn twee vechters en laten ons door niks kisten !
Dus over een paar maandjes lopen we weer gewoon samen op school !

ikhouvanje
XXX Jordy

jordy zei

lieverd ,

Ondanks dat het ook niet zo goed met mij gaat , denk ik toch elke dag aan je ! en je weet het lieverd , wij twee zijn twee vechters en laten ons door niks kisten !
Dus over een paar maandjes lopen we weer gewoon samen op school !

ikhouvanje
XXX Jordy

Unknown zei

Hoi Kyara,

Wouw zeg!! Jij gaat ineens als een speer!! Super hoor!! Kun je misschien je adres ergens op je blog zetten.... ik begreep dat je kaarten spaart.... enne daar wilen wij natuurlijk ook wel tussen zitten.
Meid zet um op!! Papa en mama, broers en zussen... jullie ook!!

Toy toy
Ingeborg

Unknown zei

Hey Kyara,

We zijn net terug van vakantie, dus even snel je blog checken. Wat een super prestatie zet je neer. Nu kun je nog beter gaan zingen! En die CD zit er zeker ook nog in;)

heel veel liefs

Veronique

lielie zei

Woow lieve meid,

Wat goed, wat dapper!!!
Ga zo door, je komt er wel! Zeker weten!

Liefs Annelie
familie petje af voor jullie!!!

Pascale van Loo-Blezer zei

Hoi lieve Kyara, Brigitte en de rest van de "family",
Lees vandaag voor het eerst je blog{blond he}.. kwam er via hyves achter..maar moest zo vaak aan je denken.. en gelukkig kon ik nu je verhaal lezen...compleet met waterval aan tranen.
En jeetje wat voor n verhaal, wat ben jij een mooie, stoere kanjer, levensvechter, super-woman.. en nog meer van dit alles .. kom op.. laat ze n poepie ruiken,!! Heeeeeele dikke kus.. en voor jou en natuurlijk ook je familie heel veel liefs en sterkte.
XXX Pascale

Unknown zei

He Kyara.

Wat fijn dat het nu steeds beter gaat met je. We zullen je deze week zeker nog een kaartje sturen. Elly heeft ons het adres van je blog gegeven, zodat we kunnen lezen dat het steeds beter gaat met je.

veel liefs
van de familie Schroyen.

Unknown zei

Lieve Kyara,

Wat fijn om te horen dat je zulke stappen vooruit maakt. Elke dag kijken we hoe het met je gaat en het is echt fijn om op deze manier te horen hoe je vooruit gaat. Koffie....toe maar....haha. Binnenkort nog meer lekkers, en geniet meid, want dat verdien je!
We zijn trots op je. Dikke kus van de Jaggan's

Kim van Dinther zei

Hoi Kyara en de rest van de familie.

Via Monique en Mark werden wij op de hoogte gehouden over jou. Inmiddels lezen wij het blog op internet.

Wat een gevecht heb jij moeten leveren en wat een gevecht moet je nog gaan leveren. Maar wij weten zeker dat dit gaat lukken.

Blijf zo doorgaan.

Kim van Dinther
Wies Rogge

Tamara M. zei

Knap hoor dat ze zo;n wilskracht heeft, echt bewondering voor!!

Ik weet het, het is ZO zwaar, maar wat ik toen heb meegekregen van een andere ervaringsdeskundige is dat je het per week moet bekijken, dat je dan beter ziet wat je vooruit bent gegaan!

Heel veel sterkte meis, je komt er wel!!

xxx Tamara