donderdag 30 december 2010

Trukendoos

Gisteren had Kyara eindelijk een dag zonder koorts. Vol goede moed begon Kyara vandaag weer aan een nieuwe dag. Vanmorgen zagen wij al direct aan onze kanjer dat zij zich niet lekker voelde. Misselijk, braken, veel slijm ophoesten, uitzuigen, pijn op de borst die maar blijft duren en jawel hoor de koorts is er weer. Wat een spelbreker iedere keer. Kyara heeft niets te lachen vandaag en is het echt zat. Ze is teleurgesteld dat het alleen ademen niet lukt zoals zij graag zou willen. Wij proberen haar op te peppen door alle kaarten en de reacties van haar blog voor te lezen maar Kyara blijft zich ellendig voelen.
Dan maar een verhaal uit de nieuwe Girlz voorlezen. Ook hier wordt Kyara niet vrolijk van. We bedenken ons wat we uit de trukendoos halen zodat zij zich iets beter kan gaan voelen. Met 4-man sterk gaan we proberen haar uit bed te halen om haar in een heerlijke tuinstoel te laten zitten zodat zij de kamer vanuit een andere "zit" eens kan bekijken. De verpleegkundigen maken de nodige capriolen, vanwege alle apparatuur, om het zo aangenaam mogelijk te maken voor haar. Het gaat helemaal lukken. Eerst weer zitten op het rand van het bed, dan rusten en bijkomen, en jawel hoor rechtop staan, bijkomen en snel op die tuinstoel. Wauw wat een reis......het begin van de wereldreis die je wilt gaan maken is er. Kleine stapjes maar je komt er. Kyara heeft 10 hele minuten in de stoel gezeten. Geweldig moment, weer een horde genomen. Daarna retour het bed in. Wat een klus zeg en wat is dit hard werken voor jou. Na dit uitstapje ben je echt moe. Toch willen wij jou nog even heerlijk verwennen. Mama masseert je benen en een lieve assistente wast jouw haren met een of andere speciale badmuts. Nog nooit gezien zo'n ding. Badmuts op je hoofd, haren erin, hoofd masseren , badmuts af en schoon zijn je haren. Jij ligt erbij als een prinses en laat het allemaal gebeuren. Je hebt ervan genoten. Uiteindelijk val je diep in slaap.Voor ons heb je kleine stappen gemaakt maar voor jou zijn dit hele grote stappen.

De rest van de dag en avond heb je niets te missen. Je voelt je gewoon ellendig en het lijkt je allemaal niets meer te interesseren. Koorts blijft. Wat halen we morgen uit de trukendoos?
Komt goed meisje.

24 opmerkingen:

Alida zei

Lieve mensen, wat een zware taak ligt er op jullie schouders.
Je kind zo te zien zwoegen met zo weinig resultaat.
Maar...ze heeft weer 10 minuten op een stoel gezeten, dat is een flinke stap.
Voor Kyara is het zwaar en ellendig maar voor jullie is het minstens zo zwaar.
Ik wens jullie veel moed en kracht en... nog meer trucjes om Kyara aan het lachen te krijgen.

Liefs Alida

JJHF zei

Lieve ouders broer en zus en natuurlijk in het bijzonder Kyara, ik kan mij alleen maar helemaal aan sluiten bij het verhaal van Alida, wat is dit zwaar voor jullie als ouders en voor Kyara zelf.

Kyara KOP OP meis je kunt het.

Ik wens jullie wederom weer heel veel sterkte toe.



Liefs Janetta

marion zei

hoi kyara


super van je ondanks dat je niet lekker was toch 10 min in de stoel gezeten, knap hoor!
je heb super lieve ouders die zo een grote trukendoos hebben, toch proberen om je goed door de dag te helpen
meid heb moed we duimen verder dat het je snel beter mag gaan.we wensen jullie ondanks alles een goed uit eind en een goed begin


veel liefst sjef en marion

Shirani zei

Lief Mupke,

Yes! Weer een uitdaging die je bent aangegaan, weer een stapje vooruit!
Wat ongelooflijk goed van je KANJER.

Je doet het goed: daar waar je eerst rechtop in bed zat, heb je nu heel even kunnen staan en zelfs 10 minuten buiten het bed op een stoel kunnen zitten..

Geen twijfel over mogelijk dat jij er wel komt: Op je eigen manier, op je eigen tempo, precies zoals jij en je lichaam het aangeven. Die koorts kan straks niet meer op tegen die vechtlust van je en zal hopelijk snel verdwijnen.

Kanjer, ik weet dat jij alles sneller dan snel wilt maar doe rustig aan. Ik hoop op een goede start van 2011, een jaar waarin je een begin zal kunnen gaan maken aan alle wensen, uitdagingen en andere plannen die je wil gaan waarmaken.

Dikke kus,
Shirani

Unknown zei

Lieve Kyara en familie,

Wat hebben jullie het zwaar! Wat een frustratie voor Kyara om dingen wel te willen maar niet te kunnen! Ik kan heel goed begrijpen dat dan de moed weleens in je schoenen zakt.
Vandaag de laatste dag van het jaar.... en het nieuwe jaar in... ik hoop dat het voor jullie een jaar wordt van lucht, lach, lol.... en al het goede wat het leven ons te bieden heeft.
Hou vol mensen... ook voor jullie gaat de zon weer schijnen!!

Groet Ingeborg

Els zei

Kyara,

Blijf volhouden. Het is zwaar maar ik wil vanavond voor je een minuut stil staan bij wat er is gebeurt en nog komen gaat ik hoop met heel mijn hart dat je volgend jaar alles gaat op pakken. Ik betrouw er op dat het volgend jaar voor Jou ouders, broer en zus beter word zet door en overwin die koorts je bent toch veel sterker. Ik hoop morgen op betere berichten.

Alice zei

Lieve Kyara en familie.
Nadine heeft me op de hoogte gehouden van je situatie, vol spanning las ik elke dag de mail.
Ongelooflijk wat jullie moeten meemaken, hier zijn geen woorden voor. Kyara, ik denk elke dag aan jou en leef met jullie mee.
Heel heel veel sterkte, beterschap en moed. De allerbeste wensen voor 2011!
Dikke kus Alice Vroemen.

gertie zei

Hoi Kyara,

Het is wel heel erg zwaar voor je ik zou willen dat ik ook een trukendoos had en kon toveren.Meid wat moet jij hard knokken zeg....maar je komt er wel....stap voor stap. Je bent een vechter Kyara, vecht door, je bent al heel ver, ook al voelt het voor jou misschien niet zo. Die wereldreis, en heel veel andere leuke dingen gaan gebeuren. lekker zingen, dansen, met vriendinnen naar de stad,jongens achterna zitten?!?!

Beste allemaal, heel veel sterkte.

Liefs Gertie

moniquejanssen zei

Hoi lieve schat,

Er zijn al weer bijna 3 weken voorbij dat jij daar in het verre Groningen bent. Ik zou het liefst elke dag even willen komen om te zien hoe het met je gaat. Maar door alle telefoontjes en deze blog blijf ik gelukkig op de hoogte.
Ik vind echt dat je het geweldig doet! Je hebt een fantastisch doorzettingsvermogen, waar menigeen zich een voorbeeld aan mag nemen.
Ik hou van je ( van jullie allemaal!)
Dikke kus.
Vanavond zullen we op afstand toosten op een geweldig 2011.
ps volgend jaar samen shoppen voor mijn bruidsjurk????

Michel zei

Hallo Brigitte en familie, Wat een gesodemieter dat het niet zo lekker gaat. Natuurlijk leef ik met jullie mee en zie het met lede ogen aan dat het heel langzaam toch beter met Kyara gaat. Kyara moet echt door een hel. Dat weet ik omdat ik ook in deze situatie heb gelegen. Maar neem van mij aan dat Kyara er niet heel veel van zal herinneren later. Natuurlijk is het verschrikkelijk dat om Kyara zo te zien vechten. Zeker in deze tijd, dat je met je gezin een leuke dag kan hebben. Het enige dat ik jullie kan wensen is een heel voorspoedig begin van 2011 en dat het maar snel heel veel beter mag gaan met Kyara.
Groetjes hou vol, Michel van Straaten.
PS nog bedankt voor je reactie.

AniQue zei

lieve kyara en fam.

kleine stapjes,maar ze gaan wel vooruit.
je hebt het heel moeilijk, maar je doet het wel even!!
je gaat en knokt ervoor!

kom op, je kan het!

Veel sterkte aan jou en je fam.

Unknown zei

Lieve Kyara,

Ik ben niet zo'n openbare mailer of blogger in het gewone leven en houd me via de sms met mama op de hoogte over hoe het met je gaat. Ik vind het ook fijn om hier nog wat meer te kunnen lezen.
Ik kan begrijpen dat het jammer is dat het maar zo langzaam vooruit gaat. Hou vol, je bent echt een meisje met een sterk karakter. Het tempo maakt niet uit, als je er maar komt.
We (ook Pascal en Rick en Martijn) leven erg met jullie mee. In elke kerk die we deze vakantie gezien hebben zijn kaarsen gebrand om te bidden voor kracht, hoop en herstel en een beetje extra hulp van boven.]
Vanuit Limburg wensen we jou, papa, mama, Kaj en Kylian alle goeds en voorspoed voor 2011.

Met veel liefs en een dikke knuffels, Marianne en de mannen.

Ps. en een hartelijke groet aan alle wandelaars naar Wittem. Wat een mooi initiatief!

jetkempen zei

Het is een zware weg wat jullie moeten gaan. Ik hoop dat het snel beter gaat worden. Voor Kyara en jullie als familie Hoop ik dat er iedere dag meer stapjes bijkomen.
Hopenlijk brengt 2011 alle geluk en lucht. Nog veel kracht en sterkte voor allemaal.
Liefs Jet

Unknown zei

Gister is mij verteld dat Kyara alle reacties op de blog te lezen krijgt, dus via deze weg wil ik je graag nog een hart onder de riem steken Kyara.

Vergeet niet waar je het voor doet wanneer het je allemaal te veel wordt. Je geduld wordt nu natuurlijk erg op de proef gesteldt, maar ik weet dat je je erdoorheen slaat. Iedereen denkt veel aan je, en iedereen heeft er vertouwen in je.

Ik wens de familie nog veel sterkte bij deze zware taak, en alvast de beste wensen voor 2011.
Dit jaar zal alles anders zijn.

Rina Engelen zei

Dappere Kyara en lieve familie,
Eerst dat geluk van die nieuwe longen en nu de lijdensweg om ze aan de praat te krijgen. Veel sterkte gewenst en ondanks alles een rustige jaarwisseling en op naar het nieuwe jaar met nieuwe kansen voor Kyara!
Groeten,
Rina Engelen

riet zei

Dappere, moedige en lieve Kyara
en wel net zo dappere en moedige familie.
Vandaag is het oudjaar. En zoals je wel weet is dit Yorick's favoriete dag, veel vuurwerk nl. Al sinds jaren hebben we ieder oujaar een wenspijl van de Stichting Doe een Wens.
Dit jaar gaat onze wens naar jou, lieve Kyara. Wij wensen een spoedig herstel en alle kracht om van 2011 een superjaar te maken.

Liefs, Riet je ex schoonmama ;-)

joyce zei

Lieve Kyara, Kylian, Ksi, Brigitte en Ben,

Langs deze weg willen we jullie laten weten dat we iedere dag aan jullie denken en het kaarsje voor jullie laten branden.

We hopen dan ook dat alles snel goed zal komen, zeker met zo'n geweldig doorzettingsvermogen van Kyara en zo veel liefde van jullie!!


Liefs,
Joyce, Ron, Bo en Bibi xx

amberstreefkerk56 zei

Lieve Kyara,
Al 10 minuten op een stoel gezeten en even gestaan, wauw! Petje af! Ik snap dat je veel meer wilt, dat je sprongen wilt maken....maar ook dit is weer een stap in de goede richting! Echt waar, zo kom je er ook!
Ik hoop dat je binnenkort meer lucht hebt en kracht om te ademen en dat de koorts snel weggaat!
Ik hoop op een mooi 2011 voor jou en je familie!
Groetjes, Amber (MissMorrie)

MissPiggy zei

Brigitte,

Sterkte en verre groet van vader van Djuna. Voel mee wat achter je woorden zit. Ook kracht toegewenst aan Kyara. Je bent echt een topper. En natuurlijk het hele gezin, want je doet het met z'n allen.
Patrick

stans zei

Hallo allemaal,

Bij deze wil ik jullie heel veel sterkte wensen in dit kei harde gevecht! Ik heb ook een aantal jaren geleden aan de zijlijn gestaan van de transplantatie van mijn man. Ook hij had de nodige complicaties gehad na LXT, maar door 2 stappen achteruit te gaan en weer 1 stap voorruit kom je er wel. Moeilijk en zwaar, dat is het zeker maar dit gaat je lukken Kyara. 10 minuten in de stoel lijkt voor de meeste peanuts, maar ik weet dat dat echt topsport is voor een getransplanteerde.
hou vol allemaal, en Kyara denk aan je nieuwe leven straks met zoveel lucht om dat te gaan ondernemen waar je al zo lang van droomt!

Sterkte!

Stans en de meiden

Unknown zei

Lieve Kyara,

Nu op oudjaarsdag hoop ik dat jij ook beseft dat volgend jaar een beter jaar wordt voor jou!
Je bent een sterke meid, jij vecht hiervoor, al jaren..
Vanuit het verre Limburg wil ik jou dan ook een dikke kus geven en ik hoop dat 2011 voor jou een topjaar gaat worden.

Heel veel sterkte,
Kus Maud

henkroos zei

Lieve Kyara,

De laatste dag van het jaar...Buiten knallen ze al met vuurwerk... Jij had vandaag je eigen knaller...Even uit bed!!! SUPER!!! En ook super vermoeiend.... Petje af!!!
Wij wensen je in 2011 nog vele stapjes vooruit...
Ben, Brigitte,Kaj en Kylian ook de beste wensen voor het nieuwe jaar... dikke kus uit Maastricht.
Henk en Roos

Unknown zei

Lieve Kyara, Kylian, Kay, Brigitte en Ben.
Nog een kleine 3 uur te gaan en dan begint het nieuwe jaar...een nieuw begin, zeker voor jou Kyara. We vinden jou zo dapper meid, en super de eerste tien minuutjes rechtop gezeten ondanks alle moeite.2011 gaat jouw jaar worden, kan niet anders! Eindelijk kunnen jouw wensen verwezenlijkt worden...Wij wensen jullie allemaal alle goeds en blijven aan jullie denken. Veel liefs van de Jaggans uit Bocholtz..

Wendy zei

we zitten hier allemaal samen en jullie krijgen heel veel groetjes!!

paul elly roel wendy bianca en shorty