zondag 26 december 2010

12 december 2010

Het is echt waar, er zijn longen. Eindelijk is het dan zover na ruim 3 jaar op de wachtlijst te hebben gestaan.
Zondagmorgen 12 december om 3.30 kwam het verlossende telefoontje binnen. Vanaf dat moment zit ons gezin in een achtbaan. Van alles ging er door het hoofdje van Kyara. Eerste reactie: NIETS; voor zich uit starend en denkend. Dit was voor ons een spannend moment. Hier hebben we hele goede afspraken over gemaakt maar dan toch....dan komt het telefoontje en gezien de reactie van Kyara vroegen wij ons af: Gaat Kyara JA of NEE zeggen?
In no time zit Kyara recht op in bed; beademing gooit ze af en vraagt: Gaat het nu echt gebeuren? Droom ik? Wil ik dit nu echt? Dit moment duurde kort. Toen zei ze: Pap en Mam pak mijn tas maar in, we gaan ervoor!! Wat een opluchting en wat een beslissing voor een 14-jarige puber. Dit is wat ik wil, ik wil reizen, dansen, shoppen, zingen en nog veel meer lol maken. Ze loopt naar boven naar haar grote broer die deze dag 20 jaar wordt. Ze wenst hem proficiat. Kaj vond dit wel een heel raar tijdstip van feliciteren en draait zich om. Op dat moment vertelt Kyara dat er longen zijn. Kaj zegt dat er geen mooier verjaardagscadeau bestaat en ook hij staat in no time naast zijn bed. Toen snel naar Kylian om haar het goede nieuws te vertellen. Kylian had geen woorden alleen maar tranen. Tranen van blijdschap maar ook van angst. Om 03.45 vertrokken Kyara en Papa in de ambulance naar Groningen. Deze stoere en lieve ambulancebroeders hebben ervoor gezorgd dat zij al om 6.30 in Groningen aankwamen.
Ik (mama)heeft Mieke uit bed getrommeld en geprobeerd achter de ambulance aan te rijden maar dit lukte natuurlijk niet. Uiteindelijk waren wij er om 08.16 en Kyara stond net voor de OK deuren. Gelukkig mochten wij er nog snel bij en heb ik mijn kanjer een enorme dikke pakkerd gegeven. Om 8.30 zijn de chirurgen en het hele team aan de enorme klus begonnen.
De chrirurg zei dat we ons weer zouden zien over 4 รก 5 uurtjes. Helaas, dit zijn er 10 geworden. Wachten duurt dan lang.

9 opmerkingen:

gertie zei

Hallo Kyara,
Geweldig wat een nieuws. Ik hoop dat alles goed verlopen is en dat je nu mag gaan genieten.
Ik wens jullie allemaal heel veel kracht toe bij het herstel.

Liefs gertie

JJHF zei

Toevallig zag ik gisteren op haar hyves dat ze was getransplanteerd, ow ben zo blij voor haar en ook voor de familie uiteraard die vol spanning moet afwachten.

Ik hoop dat alles goed verloopt zet hem op Kyara je kunt het, je gaat straks reizen dansen enz alles wat je zo graag wil gaan doen.

En het belangrijkste van alles ademen zonder er moeite voor hoeven doen geweldig, hopelijk komt die tijd ook een keer voor mij ;)

Heel veel sterkte.

Liefs Janetta

Tamara M. zei

Wat spannend zeg!!! Heel veel succes en sterkte!!

xxx Tamara

Unknown zei

Hee Kyara! Jeetje wat spannend zeg.. Wat heftig om als 14-jarige dat te moeten beslissen. Ik hoop dat het goed met je gaat en dat je niet zoveel pijn heb (gehad). Heel veel sterkte en ik hoop dat je alles weer kan doen wat je wil. Ik hoop dat ik in de toekomst ook zo'n kans krijg.

xx Gwen

Stephanie zei

Wat 'n goed nieuws, ik hoop dat alles vlot verlopen is. Heel veel sterkte en een goed herstel gewenst!

Liefs, Stephanie Xx

Alida zei

Dag dappere Kyara en ook de ouders en broers en zus.
Heerlijk om nu het eerste gedeelte te mogen lezen van de transplantatie van Kyara.
Elke dag even kijken of er nieuwa was.

De transplantatie heeft 10 uren geduurd. Wat beangstigend lang.

Ligt Kyara nu nog op de IC en is ze al van de beademing af?

Ik hoop van harte dat ze straks echt haar dromen waar kan maken.
Zo'n jong meisje hoort te dansen en te zingen en te shoppen.

Veel liefs en sterkte van Alida

jetkempen zei

Ik zag het ook op hyves.
Geweldig dat de longen er zijn.
En inderdaad om dat te beslissen als een meid van 14.
Petje af. Nu wachten we met spanning af hoe het verloopt.
Zal duimen voor Kyara en fam.
Kanjer zet hem op. Je kan het.
Liefs Jet

Michel zei

Hallo Kyara, Super nieuws om te lezen. Ik hoop dat het goed met je gaat en dat je mag genieten van het leven dat komen gaat. Want je hebt echt nog een heel leven voor je. nogmaals van harte en heel veel succes.
Groetjes Michel van Straaten

Unknown zei

Hoi Kyara,
Vandaag kwamen wij jou en je moeder tegen in het UMCG. Op www.mijnleeuwenhart.nl vind je haar verhaal. Als je moeder het leuk vindt kan ze mijn dagboek lezen over hoe ik als ouder de operatie meemaakte. Dat verhaal staat niet meer op de site maar is bij mij op te vragen: alegeo2001@gmail.com
Sacha merkt nu goed de winst van de hart-longtransplantatie en gaat vaker naar school. We hoeven pas over een maand terug te komen en pas over drie maanden bij de cardioloog.
Groetjes
papa van Sacha