donderdag 16 april 2009

nieuws!!

haaajj..

Ja ik heb nieuws! Niet zo'n leuk nieuws eigenlijk.

Ik heb maandag te horen gekregen dat ik 20 april ( maandag ) wordt opgenomen. De dokters van het ziekenhuis in Maastricht en de dokters uit Groningen en een paar Franse dokters hebben overleg gehad. Er moet echt iets gaan gebeuren. Ik word 's morgens doodmoe wakker en dan heb ik nog een hele dag te gaan. De dokters denken dat dit te maken heeft met mijn zwakke ademhaling 's nachts. Daarom gaan ze proberen of ik met de kapbeademing 's morgens fitter ben. Er hangen grote risico's aan, ik kan een klaplong of een scheurtje in mijn long oplopen. Daar gaan we wel niet vanuit! Om me goed in de gaten te houden wordt ik op de IC gelegt. Maandag moet ik om half 2 in het ziekenhuis zijn dan krijg ik een arterilijn ( een arterilijn is een infuus naar je slagader ) zo kunnen ze 's nachts ook metingen doen, dan kunnen ze ook zien hoe het in de nacht gaat met de kapbeademing. De nacht van maandag tot dinsdag krijg ik nog geen beademing op de nacht van dinsdag tot woensdag begint de eerste nacht. Op de dinsdag krijg ik dan ook alles uitgelegd hoe het werkt enz. Dan is het afwachten of het helpt. Als dat zo is, dan krijg ik ook beademing thuis.

Verder gaat alles goed met me. Ik ben 2 kilo AANGEKOMEN!!!! JOEPIEE!
Woensdag ben ik naar de stad geweest, heb 3 leuke t-shirts gekocht!

Dit was het voor vandaag, jullie horen het snel weer!

xx

7 opmerkingen:

gertie zei

Hoi Kyara,

Wat een toestanden zeg. Nou ik ga voor je duimen dat het allemaal meevalt en supergoed zal gaan.

Liefs Gertie

Alida zei

Hoi Kyara,

Niet leuk wat je te wachten staat, maar al moe zijn bij het opstaan is ook niet gezellig.

Ik weet dat veel mensen met CF met zo'n kap slapen.
Dat heb ik tenminste hier en daar gelezen.

Het gaat vast helemaal goed komen!

Liefs Alida

Wendy zei

Hoi Kyara,
Veel succes volgende week.
Wij zullen ook voor je duimen dat alles goed zal gaan.
Groetjes,
Jolanda Abma

anne-marie zei

Hoi Kyara. Natuurlijk heel bijzonder dat je al zo snel bij gekomen bent. Als je lang in het ziekenhuis moet blijven is een adres voor jouw een kaartje te sturen een idee.
Hoop dat het goed verloopt voor je. Dean heeft een dergelijk onderzoek ook gehad voor de transplantatie.
Maar die hoefde toen niet.
We horen weer van je Ik duim voor je anne-marie
psheb je mijn pakje nog gehad voor de carnaval

Bob zei

Hoi Kyara,

Sterkte met die kapbeademing! Het is een heftige stap, maar als je er eenmaal aan gewend bent helpt het echt. Ik heb zelf neuskap beademing gehad, een Bipep, ongeveer het laatste half jaar voor mn transplantatie. Is moeilijk even, maar voelde me er wel een stuk beter mee.

Sterkte met alles en voor succes er mee, hoop dat het je helpt.

Groeten, Bob
(CF'er met transplantatie)

Patries zei

Hallo Kyaartje,

Net je bericht gelezen en wens je natuurlijk heel veel sterkte en hopelijk helpt het!!!! Druk de hele week duimpjes voor je dat het bergop zal gaan!!!

Dikke kuzzzzz
Patricia

marion zei

hoi kyara

heb vanmorgen een grote kaars aan gestoken in de kerk en om hulp gevraag voor jou.
zal voor je duimen dat alles goed gaat ,maar daar ga ik wel van uit.

groetjes marion